Customer Experience

Customer Experience czy Customer Service? Jaka jest różnica?

Czy pojęć Customer Service i Customer Experience można używać zamiennie?

Ostatnio o Customer Experience mówi się dużo. W dyskusjach pojawiają się zwroty takie jak doświadczenie klienta, sprzedaż oparta na relacjach, zaufanie, budowanie relacji z klientem, lojalizacja, obsługa klienta itd. Rozmawiając z przedsiębiorcami na temat klientów bardzo często spotykam się z sytuacją kiedy pojęcia Customer Experience i Customer Service używane są wymiennie. To błąd!

Pojęcia te są mylone ponieważ wiele osób uważa, że dobra obsługa klienta sprawia, że klient ma dobre doświadczenia z marką. Ty też tak myślisz?

Obsługa klienta to tylko jeden z elementów doświadczenia.

Zadaniem obsługi klienta, jak sama nazwa wskazuje, jest odpowiadanie na pytania klientów, dbanie o bezproblemową realizację zamówień jednak BOK nie na wszystko ma wpływ.

Często cała odpowiedzialność za ogólną satysfakcję i zadowolenie klienta zrzucana jest na BOK, bo nie da się ukryć, że dobra obsługa klienta potrafi nawet najtrudniejszą sytuację zamienić w pozytywne doświadczenie.

Ważne jest, aby tworzyć zaangażowane i pełne pasji działy obsługi klienta właśnie dlatego, aby potrafiły zareagować w kryzysowej sytuacji. Jednak na co dzień nie można zapominać o tym, że doświadczenie klienta tworzą wszyscy współpracownicy i wszystkie działy w firmie.

Szkolenia z zakresu Customer Experience nie są przeznaczone tylko dla obsługi klienta ? A jeśli chcesz tworzyć kulturę opartą na CX to polecam zacząć od postaw. >Tutaj< znajdziesz kilka najważniejszych zasad.

Jeśli zależy Ci na satysfakcji klientów to polecam Ci również zaglądnąć do nowego
magazynu Customer Experience Manager gdzie wielu ekspertów z branży pisze o zasadach
i wyzwaniach związanych z CX. Inspirująca lektura.

Porozmawiajmy o automatyzacjach

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, co można zautomatyzować w Twojej firmie? Umów z nami niezobowiązujące spotkanie.
Jedyne, co ryzykujesz, to przekonanie się do technologii!

Podziel się wpisem
Zapisz się do newslettera
Zapisując się do newslettera zgadzasz się z naszą Polityką Prywatości
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!
Coś poszło nie tak, spróbuj jeszcze raz

Porozmawiajmy o automatyzacjach

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, co można zautomatyzować w Twojej firmie? Umów z nami niezobowiązujące spotkanie.
Jedyne, co ryzykujesz, to przekonanie się do technologii!

Ta strona korzysta z ciasteczek. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności